Friday 12 September 2014

Tupperware Brands : SEGMEN BEN ASHAARI : AKU , SEORANG BLOGGER !

Bismillahirrahmanirrahim.......


Klik SINI untuk sertai

Assalamualaikum wbt..selamat pagi..salam Jumaat.. nak join cabaran bro Ben yg terbaru plak..heheheh..gigih..



#1. Terangkan secara ringkas peranan anda sebagai seorang blogger kepada orang sekeliling anda , masyarakat dan negara .. Apakah isu yang ingin tekankan terutama sekarang ini !  

Apabila bercerita mengenai apa peranan aku sebagai seorang blogger kepada orang di sekeliling aku, masyarakat dan negara berkaitan isu yang ingin aku tekankan adalah berkaitan sumber ekonomi semasa dan apa peranan aku..

sebenarnya blog aku ni digunakan untuk membuka peluang kepada orang lain untuk menjana pendapatan daripada meniaga Tupperware. Mula-mula blog ini dibuka untuk atas promosi produk Tupperware produk. Strategi sekarang ini bagaimana dari beli Tupperware boleh menjana pendapatan dari minat orang suka beli Tupperware sahaja. 

Kepada masyarakat di Malaysia yang hampir 28 juta ini hanya x sampai 1 juta orang yang menyertai Tupperware Brands, dengan ini peluang masih luas untuk anda sertai, Boleh menjana pendapatan dan mengubah nasib kehidupan masyarakat di Malaysia. Bagi Negara pula, sebagai blogger yang menjual produk Tupperware, promosi yang aku buat ini dapat menarik orang untuk mengubah nasi bekhidupan mereka di samping dapat mengurangkan jurang kemiskinan di malaysia. 

#2.Jika anda mampu dapat pendapatan dari blog sehingga ribuan ringgit , apakah anda akan berhenti bekerja dan menjadi blogger sepenuh masa. Apakah bisnis yang akan anda lakukan sebagai Backup Plan masa depan ?

Hehehehe.. soalan ini memang soalan cepu emas, Honestly aku berhenti kerja kerajaan jika aku mendapat ribuan ringgit hasil dari blog aku ini. Aku akan bayar semua hutang aku pada kerajaan dan teruskan Biz Online aku sebagai Penjual Tupperware. Menjual Tupperware aku dapat jumpa ramai orang dan aku akan bantu lebih ramai orang yg mempunyai minat utk membantu kehidupan mereka.

Backup plan memang aku sudah rancang untuk untuk rangka starategi untuk lebih berkembang bisnis aku dalam Tupperware. In shaa ALLAH dengan izin darinya aku akan membantu keluarga aku. 



#3. Ceritakan sedikit mengenai harapan anda sebagai seorang blogger terhadap dunia blog ini ?

Harapan aku setinggi gunung supaya Dunia blogger ini dapat membuka ruang pendapatan yang luas untuk semua orang. Harapan yang tinggi supaya semua orang dapat kenali dunia blog dengan lebih meluas, bukan sahaja blog ini untuk seseorang meluaskan perasaan, bercerita tentang pelagai isu, menceritakan minat masing-masing, berkongsi resepi dan
berniaga dan bidang penulisan dalam blog semakin diminati.

Aku sendiri pernah tengok ada seorang blogger bermula sebuah kisah cinta, akhirnya hasil penceritaannya diangkat menjadi novel dan semakin hari dia terus menulis sehingga terhasilnya pelbagai novel2 yang menarik dan hasil penjualan novel2 itu dapat mengubah kehidupan beliau.

Aku berterima kasih kepada bro Ben Ashaari dengan apa yang dibuat ini dapat membuka mata, Blog bukan hanya sekadar bercerita... 



ok see u next entry..
tqvm kerana sudi membaca.

 
 

6 comments:

  1. Assalamualaikum Abdsalam..
    Ooo, agen tupperware la ni ye.. Semoga bisnes semakin maju & berkembang ye.. =)
    Btw, datang melawat dari segmen sama.. Hehe.. Jemput singgah ke blog saya juga.. ^_~
    SEGMEN BEN ASHAARI : AKU, SEORANG BLOGGER !

    ReplyDelete
  2. Ros singgah sini dari segmen yang sama :)
    http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  3. Salam perkenalan dr sy
    tellingstory11.blogspot.com
    Semoga tercapai impian yg dicita2kan

    ReplyDelete
  4. Salam kenal dari segmen yang sama, agen tupperware rupanya... barangan tupperware memang boleh dipercayai terutama periuk belanga yang tahan lama tu!

    ReplyDelete