Sunday 7 September 2014

Tupperware Brands : Challange Day-7

Sejauh mana pendidikan itu penting bagi diriku.....

Assalamualaikum wbt dan Salam 1 Malaysia untuk semua pengunjung blog Enciktupperware. Dah ada koleksi Tupperware untuk kegunaan dan simpana, jangan lupa cuci2 mata dlm blog ini. Tawaran menarik bulan ini yer...

Berbalik kepada tajuk entry hari ini untuk #Cabaran30hari #Kelabbloggerbenasshari sudah seminggu aku berblog dan berbincang mengenai PENDIDIKAN semua orang di Malaysia dari Sekolah tadika sehingga ke universiti mengalami sejarah pendidikan masing2.

 
Sejauh mana pendidikan penting bagi diriku???
Ini Jawapannya......

Hampir 30 tahun hidup di muka bumi ALLAH SWT ini, secaran jujurnya aku menerima pelbbagai pendidikan secara formal atau tidak formal dari guru-guru yang hebat.
Mana tidaknya, Diploma amik sampai dua kali, 2 bidang yg berbeza tetapi aku bersyukur Bidang yang aku ceburi sekarang inilah yang membuka peluang luas aku untuk menimba ilmu pendidikan yang lebih mendalam khususnya dalam bidang perniagaan MLM.



Mesti ada yang mendengar MLM akan berkata, uishhhh memang bahaya ni, banyak kes penipuan ni.. bagi aku semenjak aku masuk TUPPERWARE BRANDS hampir 3 tahun aku nampak peluang pendidikan untuk berniaga. Mana tidak pelbagai strategi pemasaran aku pelajari , yang mana aku dulu bukan berasal dari bidang ekonomi atau perniagaan. 

Ilmu ALLAH SWT , Maha Luas... sekurang2nya aku dapat berjumpa ramai orang yang telah berjaya, akan berjaya dan sedang merangka kejayaan masin2. Aku melihat perjalanan aku masih jauh untuk ke arah tersebut, tetapi aku tidak akan berputus asa walaupun din kala ini pelbagai cabaran dan halangan aku tempuhi, aku takkan memandang ke belakang lagi, fokus terus ke hadapan. InsyaALLAH PENDIDIKAN yang aku lalui sekarang ini bakal membuka ruang untuk aku terus berjaya.


KESIMPULAN DARI AKU:
PENDIDIKAN FORMAL ATAU TIDAK FORMAL AKAN MERUBAH SESEORANG KE ARAH KEJAYAAN YANG INGIN MEREKA CAPAI

Jumpa di entry berikutnya..
p/s : next entry aku minat sangat2 nak cerita...hehehehe

1 comment:

  1. yup.pendidikan tu tersangatlah penting..xde sesiapa boleh tlg mengubah diri kita melainkan kita sndr...

    ReplyDelete