Saturday 6 September 2014

Tupperware Brands : challange Day-6

Apa yang saya makan hari ini.....


Assalamualaikum wbt dan selamat malam untuk semua pengunjung blog Enciktupperware yg disayangi.. muah3... ambil sorg skit..hahahahaha... Topik cabaran hari ini kalu nak citer sampai esok pon tak habis kan... topik makanan ni memang best nak citer..

So apa yang aku hati...

Sarapan pagi : Air Vico dan Roti bun ikan bilis Gardenia dan karipap (Ni makan simple sebab malas nak g beli, kalu dan memang aku nak makan nasi or bihun goeng je pagi2 macam2 ni. lagi2 hari minggu)

Makan Tengahari : Special skit....




 Alhamdulillah rezeki kami sekeluarga, hari ni bini aku gantung kuali, ada jemputan walimatulurus kat area taman tempat aku menyewa (menyewa je, sejak baru berpindah ke Temerloh ni). Tiap2 minggu ada je undangan kenduri kahwin kat area kijiranan aku ni.. AlHAMDULILLAH ... area kejiranan 95% orang melayu.

Masakan nye ada yang aku 1st time masak.. Nasi putih, ada kerabu mangga (sedap sanagt), jering masak apa ntah, sedap kot .. lain dari yang lain.. tak pahit dan kurang berbau jering tu... dan ada daging lembu masak kawah... perghh mnyelerakan sungguh di yambah ada sambal belacan pulak tu..hehehehe.. mujur x bertambah, malu skit... utk pencuci mulut ada bubur kacang hijau yg sedap...

Bab makan tengahari memang rezeki sanga2 ler.. syukur..

Makan Malam : Bini aku masak lempeng pisang ala2 pancake.. sedap jugak kot..(tak puji kan, muka..huhuhu)

dalam pinggan tupperware brands..hehehe
Sebagai tambahan aku makan sebiji epal hijau dan air vico.. alhamdulillah rezeki aku malam ini..

yahooooo siap jugak task ke-6, lewat update sebab pagi2 banyak kerja di ops...
jumpa di entry sterusnya...

3 comments: