Tuesday 6 August 2013

Road To Jubilee 2013

Assalamualaikum WBT dan Salam 1 Tupperware..
Pagi ni nak membuat beberapa coretan semasa menghadiri Jubile Tupperware 2013 yang berlangsung pada 29 Jun dan 30 Jun 2013 di Sunway Convention Centre. Pelbagai pengalaman pahit dan manis semasa menghadiri Jubilee ini. Kesimpulan awal : Banyak impak saya terima dari kehadiran, Ribuan terima kasih tidak terhingga kepada abg sham kerana sudi memberi peluang kepada saya untuk join this event dan sudi menumpang di asrama KKTM, PJ.
Terima kasih juga buat My 3 star Eddy di atas kesudian menumpang di terataknya di Pandah Indah dan buat makan-makan pada malam 28 Jun 2013. Memang sedap makanan dan kek utk menghargai downline2nya di bawah Team Eddyputra. (Coretan ni agak Panjang sikit)

28 Jun 2013 (Jumaat)
  • Bersungguh2  dari Pahang bergegas drive kereta  ke Ampang utk menumpang tido di rumah Eddy. Maklumlah persediaan dan excited for the 1stime g Jubilee. Sanggup ambil Cuti hari ahad.huhuhuhuhu..
  • Malam tu si eddy buat lah makan2 ala2 nak menghargai downline dia. Makann mmg sedap. Abg sham dan beberapa orang geng Team Power mailah sekali.. Mereka ni bab makan mmg x pernah FAILED.









Alhamdulillah mmg seronok sngat dpt makan dan dapat Hamper Tupperware dr Abg Sham, tq abg Sham.. terasa dihargai mai jauh2..huhuhuhu

29 Jun 2013 (Sabtu)

  •  Pagi2 bergegas nak ambil kak Nor utk ke Sunway. Tengah syok2 kami melalui Lebuhraya NPE selepas menyusuri Angkasapuri mmg Takdir dan Suratan telah tertulis pada waktu sebut, kereta saya mengalami kemalangan. Hanya ALLAH sahaja yang tahu pada waktu itu bagaimana perasaan saya ketika itu. 
    Kalu boleh nak ceita sedikit bagaimana ia boleh berlaku, semasa menuruni Lebuhraya NPE, hadapan kereta saya tealh berlaku kemalangan MYVI putih melanggar Penghadang besi Highway, tetapi disebabkan kejadian di hadapan terlalu hampir saya tidak dapat mengelak dan terus melanggar MYVI putih tersebut. dalam kelam kabut masa tu mmg bergegas keluar bimbang jugak kot2 ada kebakaran kecil melibatkan enjin kereta. Tetapi mmg jangkaan itu benar. terdapat kebakaran kecil di bahgian enji. kelam kabut keluarkan barang2 dalam kereta.
    • Selepas settlekan dengan report polis dan kerja2 claim insuran utk pembaikan kereta ku ke sg buloh. Terima kasih kepada Fa kerana sudi menumpangkan kami bertiga ke Sunway. agak kelewatan kami sampai ke sana. Aku pada waktu itu mmg Muka redha dan takdak Mood utk Jubilee. Tetapi cube cheer up 4 myself. Apa yang berlaku ada Hikmah.. Always remind myself.
    • Apa-apapun utk hari pertama Jubille penuh dengan kejutan dan keseronokan bagi mereka yang hadir, Tetapi bagi aku perlu calm down dan x terlalu Happy dengan apa yang berlaku. Ambil semangat dan mood rakan2 yang lain sedang bergumbira. 
    •  Malam sebelum dinner, menumpang rehatkan diri di asrama Abg Sham. Tq Abg sham. Buang lelah sedikit disebalik kekalutan yang berlaku pada sebelah pagi. Malam ada Dinner plak, so pakai apa yang ada. Abg sham siap ada SURPRISE utk semua yg hadir Jubille ni. Siap buat cabutan Bertuah semasa dinner.. kerlasss abg sham.. x sangka hajat nak dapat bekas simpan roti tercapai. Alhamdulillah. Barang kesayangan abg sham sudah berpindah milik. Jaga molek2 sbb bukan senang nak dapat. Kalu ada duit duit pon xboleh nak beli..huhuhuhuhu.. (ayat2 yg selalu abg sham dan eddy cakapkan)
    •  Malam Jubilee sungguh meriah dan aku cube cheer up dan bergumbira secara sederhana. Apa2 pon sungguh best dan gempak Jubilee di Hari Pertama.








 
Muke kesedihan dan masih terkejut


Tulis Repot

Muke ni hah yg eksiden mula2.. x pasal2..

Pah ceroh menunggu

x pasal2 mai lelah pulok eddy



Dasyat kan?? Sebulan lebih baru siap kereta ni..tetapi pas raya nak kena hantar balik..sedih woooo


























 30 Jun 2013 (Ahad)

  • Last day.. Yahoo dah nak habis.. cis sedih plak nak tinggalkan event ni, mcm ragam manusia dapat dilihat. Yang best kisah tentang kejayaan orang yang naik pangkat mmg satu part yg paling best nak di dengari (Pelawok dop eh??) kikikiki..
    Semangat tetibe lain je mendengar kisah kejayaan orang lain. Tetapkan dalam diri suatu hari aku pon boleh menjadi seperti mereka.
    Bab kemalangan semalam tak nak difikiri sangat sbb cuba mengutip pelbagai banyak tips kejayaan .
    • Last day ni jugak ada penghargaan Buat abg sham di atas kenaikan pangkat AED (Associate Executive Director)<---- Betul ke tak aku tulis nim..hehehehehe..Tahniah abg sham. Abg sham mmg patut dapat dan sedihnya abg sham x dapat rainbow award.. kesian plak.. xpe pasni cuba lagi
    • Dan Tupperware Brands buat cabaran baru Trips To Macau (ala2 bunyi mcm Mak kau)...hahahahahaha.. lawak plak.. Bersemangat belake nok gi capai x capai belakang kire janji cuba sedaya mungkin. kalu ikut mmg nok g sangat.. (Nada bodek abg sham : abg plezzz sy nok g Macau tahun depang, Nak sgt2 g..plezzzzz...) <----- kalu abg sham bace ni fengsaan aku..
    • Apa-apa pon hari last menjanjikan satu pengalaman yang tak dapat dilupakan, hanya mereka yang g shj dapat pengalaman masing2..huhuhuhu.. InsyaALLAH tahun hadapan nak g lagi Jubilee 2014 (Seronok terlebih plak masa menulis, padahal masa event kata xboh g doh sbb alasan dah ade anok..cisssss)




Sifu - Abg Sham

Yes u can do it

ambil aura sifu




Kak jun, Kak Lah dan Kak rani




suami kak sal, stokis dungun


sedap tido


muka2 ala2 cute miut

produk tupperware overseas

produk tupperware overseas

ramai tu



buck lee, kenalan di jubilee mmg satu pegalaman yg best


 Tema Yes U can mmg simbolik.. semua orang boleh..siapa yang nak berjaya dia Harusss berusaha.. Man Jadda Wa Jadda..

See u Next Year.. Jubilee 2014..InsyaALLAH I'M COMING..




3 comments:

  1. Abg tergelak bila baca.. best sangat. Tengok gambar yang menampakkan keceriaan...
    Tahniah salam.. macau .. pasti boleh pergi..

    ReplyDelete
  2. wah..menarik...!! adakah event ini merubah kehidupan anda? berapa ramai yang akan anda bawa kje acara seterusnya?

    ReplyDelete