Friday 30 August 2013

HARGAILAH TUPPERWARE ANDA

Assalamualaikum WBT dan Salam 1 Tupperware

Hari ini Jumaat yang berbahagia kerana nak berjump isteri tercinta kt Tmerloh. Apa pendpt pembaca semua tentng di sebelah ini?

Tipuware??
Plasticware??
Gayung??
Tupperware??

Ada kisah di sebalik gambar disebelah ini dan sepadan dengan tjuk entry saya pada petang ini. Kisahnya suatu pagi pada 26 ogos semasa saya menjalankan tugas hakiki mencari kes saya di sebuah penempatan Felda, sebelum memberi salam kepada tuan rumah ini saya terpandang suatu item seperti Tupperware yang familiar di mata saya, mula2 saya tidak mengesyaki produk ini dr jenama Tupperware. 

Kais punya kais, dan masih tidak puas hati membelek sendiri dengan tangan saya dan akhirnya saya ternampak dengan jelas perkataan TUPPERWARE dengan jelas. Masa tu terasa sedih sangat produk yg mahal ini berada ditanah dan diperlakukan sedemikian rupa. dalam hati iskk dah lah mahal mahal tupperware ni boleh plak owner ni buat macam ni.

Produk Tupperware ini adalah Thasta Bowl, klu tengok saiz bowl ni mahal jugak around rm60++. Saya mula terfikir oh manusia macam ni pun ada ka?? mahal tu tupperware boleh plak main campak2 je kat halaman rumha. nnt mulalah g stokis nak minta tukar mengadu tupperware dh rosak. Hello sis or bro LIFETIME WARRANTY from Tupperware Brands pon ada syarat juga. Bukan semua kerosakan dalam term warranty. So hargailah Tupperware yang anda beli mhal2 tu.

Ada satu spesis manusia ni suka sangat simpan Tupperware sampai 7 KETURUNAN. hahahahaha.. term yang saya bagi BAIK PUNYA. Minta maaflah nak kata pada kaum2 HAWA yang duk suka menyimpan2 ni..AKAK2 dn ADIK2 penggemar TUPPERWARE BRANDS. silalah guna tupperware yang and beli mahal2 tu sebab saya ada kisah ala2 keinsafan kepada semua pemakai produk Tupperware.

Saya ada ibu sepupu saudara (betul ke tak term yg saya guna ni.hehehehe), anak dia ada bagi hadiahkan Set Blossom yang harga RM249.00 tu, hadiah Birthday kepada ibu mereka. Tahun lepas saya g rumah dia dia tunjukkan kat saya set blossom tu ada yg "MEREPUT" dengan sendirinya....ni lagi kisah yang sedih..alahai sedih plak dapat hadiah Tupperware mahal2 tak digunakan. ruginya.. Tupperware ni kalu kita tak pakai memang dia akan mereput dengan sendirinya, ini semua dari pengalaman rakan2 saya sendiri dari kaum Hawa. Jadi yang suka sangat duk simpan Tupperware dalam lmari better pakai, 

Saya sendiri walaupun minat kalu beli terus guna xnak jadi macam kes di atas lah..parah... Rugi3.. Beli mhal2 tapi tak guna last2 rosak. saya musim open house raya2 ni suka usha kat meja hidangan sebab suka tengok tuan rumah pakai Tupperware. nampak cantik dan tersusun je hidangan..hehehehe.. ni gambar kat bawah ni sharing2 kat pembaca yang mana saya snap sendiri atau rakan2 Team Power sharing kat whatsapp saya.






 Dpat dilihat kemeriahan menggunakan Tupperware..hhahahahaha.. susunan yang cantik dan wrna2 yang memikat mesti membuat orang yang datang berasa seronok. Jadi Hargailah Tupperware anda, gunakan sebaik mungkin kerana apabila kita menghargai sesuatu prosuk dan bijak menggunakan produk itu nescaya kesannya akan terpalit pada diri kita jugak.

Datang nak buat "OPEN house" tetapi disebabkan tetamu yang datang tu ada yg tertarik dengan Tupperware yang digunakan, apalagi masa itulah anda gunakan untuk promote produk yang terbaik dipasaran. Silap2 anda yang JOIN ahli  dengan anda itu menjadi keuntungan besar rakan2 semua.

Penutup :
Hargailah suatu yang dimiliki kerana dri satu orang dapat nilai kita, adakah kita ini seorang yg akan menghargai orang laian atau tidak. orang kata 1st impression penilaian orang itu amatlah penting lagi2 dalam bisnes Tupperware. Entry kali ini menyeru pada semua pembaca dan penggemar Produk Tupperware, hargailah TUPPERWARE anda. Anda hargai "mereka" ANDA yg akan dapat imbalannya. Chow... jumpa di entry seterusnya...(^____^)

2 comments:

  1. mmg sayang kalau xgune, sy beli pon sume sy pakai trus, tak tunggu2 da hehe byk kegunaan smpi kadang rase tak ckup hehe

    ReplyDelete
  2. ya betul tu Tuppylicious rugi x guna, jgn simpan2..nnt rugi rosak x sempat nak pakai..huhuhu

    ReplyDelete