Saturday 17 August 2013

Coretan Syawal dan Tupperware 2013

Assalamualaikum WBT dan Salam 1 Tupperware

Syukur dari Ilahi dengan limpah dan kurnianya dapat jugak buat coretan entry Syawal tahun ni. Beraya dengan kesederhanaan dan paling seronok beraya bersama isteri tercinta, Mek kelate ambo(cisdel kecek kelate pulok ambo). Raya tahun ni juga kebanyak bekas2 raya semua bertukar kepada Tupperware iaitu one touch Tupperware. dan ada sedikit produk2 tupperware yg lain. Kelebihan One touch ini mmg x dpt disangkal lain kerana biskut raya tak masuk angin kerana penutup one touch yg kedap udara tak spt bekas2 raya jenama lain.





CORETAN RAYA PERTAMA

- Saya tak ketinggalan bergambar bersama family tapi x cukup korum sbb adik kedua raya di rumah bapa mertua di Kedah. Jadi raya tak complete beraya bersama anak sedara kesayanganku Liyana Nur Kaiyishah (salah eja minta maaf) tetapi malangnya diri yg serba kekurangan mengalami sakit perut jadi dengan sedihnya pagi raya tak dapat nak bersolat sunat Aidilfitri. SOB3...sedihnyer...huhuhuhu





Ditambah keceriaan dengan kedatangan sedara mara utk menjamu juadah raya x seberapa di raya pertama. Juadah raya pertama adalah, Rendang ayam dan daging, lemaang, nasi impit dan Laksa di samping biskut raya dan kek2 pelbagai pilihan. Pada sebelah petang saya dan keluarga beraya di rumah atuk Chini 3 dan 4. Makan2 lagi saya ni ..huhuhuhu.. Naik badan secara mendadak...hahahahaha







CORETAN RAYA KEDUA

-Raya kedua beraya di rumah jiran tetanggan di tambah isteri tersayang request nak makang Spaghetti Carbonara dan aku tambah kuah Bolognese.



CORETAN RAYA KETIGA

-Pagi2 bersiap nak g shopping ke ECM, Kuantan. Pas tu berpiknik bersama family di Pantai Balok..orang g raya kita berpiknik..
-Mmeang bini ambo ni nak beli barang2 keperluan dia dat AEON big dan sambil usha2 nak makan SUSHI. sejak kahwin dengan bini ambo nilah dio hok perkenalkan sushi kpd ambo. bolehlah nok makan dr "JAKUN" x pernah makan. Lunch kami semua makan kat PIZZA hut sbb ada adik aku yg x pernah makan pizza, jadi kita raikanlah org x pernah makan. pastu tapau PIZZA utk family yg sedang syok berpiknik kat Pantai Balok.
-Kami semua sampai kat Pantai Balok dalam jam 2 lebih dah, aku tgk family aku semua, mak sedara, pak sedara, adik2 aku serta sepupu sepapat belako doh mandi. Seronok nampaknya raut wajah mereka semua, dah lama 1 family tak gathering bersama. Atuk aku pun gembira sangat2. Dia yg nak sangat buat piknik kat pantai ni. Jom tengok gamba2 candid dan gambar ala2 santai my famili bila berpiknik. Kenangan 3 Syawal yg terindah.




Tok Wan pekena PIZZA HUT

Belangkas pon ada kat pantai ni.

Penangan sushi tak dapat dilupakan, aku 1stime makan sushi dengan wasabi berdesup terus tangkap masuk hidung..

Sambil makan ais krim sambil berposing mautt























Alhamdulillah tahun ni Syawal terindah dalam Hidupku.. Syawal ke 4, Hantar bini ambo balik kejo.. jale2 Temerloh pahtu esoknyo Isnin doh kejo..
Oklah Kejo kito start denge poso Sunat pulok.. xdop gapo doh.. 
InsyaALLAH tahun 2014, syawal bersama anok pulok.. Doakan keselamatan dan kesejahteraan mek ambo bersalin bule november ni.. Due date 20. Nov..
Mugo2 ibu dan anok sihat belako... aminnn
adioss coretan serba ringkas..
See u Next Year.. Syawal 1435 Hijrah.


No comments:

Post a Comment