Sunday 8 December 2013

Tupperware Brands : Tips untuk New Member Tupperware Brands Part 2

Assalamualaikum WBT dan salam sejahtera..
Terlebih dahalu nak ucapkan salam Takziah kepada semua mangsa2 banjir yang mengalaminya di Kuantan, Kemaman, Dungun, Pekan, temerloh dan lain-lain tempat.
Tunggu UPDATE tentang banjir yang melanda negeri di Pantai Timur ye.
Hari ni nak sambung entry Tips untuk ahli baru Tupperware Brands. Mesti ada yang masih terkapai-kapai nak promote barang atau promosi tetapi masih banyak tidak tahu.
Untuk sesiapa yang ketinggalan entry sebelumnya mengenai Tips Part 1, boleh rujuk DI SINI.

#Tips 1

Tupperware Brands mengeluarkan 2 jenis medium promosi produk mereka iaitu Katalog dan Leaflet
Selalunya Katalog dikeluarkan lebih lama berbanding Leaflet. Ada katalog promosinya sebulan hingga sebulan setengah manakala leaflet kurang sebulan promosinya. Istimewanya Leaflet dikeluarkan selalunya barang CONFIRM HARGA MURAH GILER DAN CEPAT HABIS STOK. lagi satu kelebihan Leaflet ini boleh cover kepada consultant yang sedang membuat program DIQ. Tempoh 2 bulan itu lama nak habiskan DIQ, jika anda bernasib baik barang yang dipromosikan menjadi permintaan ramai, so sales anda masyukkk..



Leaflet 1

Contoh Katalog 1

Leaflet 2

#Tips 2


Tips seterusnya, pernah tak tengok last katalog ada tulis "with every purchase of Tupperware Brands products worth RM190". Mesti pernah tengok kan. Ini kelebihan ahli tupperware boleh beli produk eksklusif tupperware dengan HARGA MURAH DAN BERBALOI. Maksudnya di sini pembelian sales RM190 tak masuk harga NETT, anda boleh beli Tupperware ini dengan Harga yang menarik, tertarik dan tertawanlah. Memang murah.
 Saya suka bab produk2 yang belakang2 ni dapat beli banyak2 dan jual harga yang lebih mahal sikit, baru untung skit..hehehehe...

# Tips 3

Tips seterusnya saya nak perkenalkan beberapa jenis Produk Tupperware dan Kegunaannya, info senang untuk anda memulakan BIZ yer sebab product Knowledge tentang sesuatu produk amatlah penting bagi memperkenalkan produk Tupperware brands.

 
ini adalah gamba eco bottle, kelebihan ia ergonomik untuk memudahkan anda untuk memegang botol di tambah ia bebas BPA iaitu sejenis bahan kimia plastik yang bahaya untuk kesihatan manusia. Eco Bottle ini ada 3 saiz 500ml, 750ml,1 liter. Dalam katalog setiap edisi ada promosi hebat pelbagai warna dan saiz botol.



Medium Square Round
 Medium square round adalah bekas untuk menyimpan herba, kekacang, kuih muih dan pelbagai kegunaan lain. ia datang dengan pelbagai saiz dengan panggilan lain. Square round adalah bekas empat segi dengan pelbagai warna yang menarik. sesuai dijadikan hadiah untuk rakan2 anda dan untuk kegunaa sendiri.


 Produk seterusnya ialah Modular mates (MM). ia terdapat saiz round, square dan oval. Bekas ini untuk penyimpanan kekecang, tepung, susu tepung, gula, milo, kopi, biskut , bijirin dll. dan baiknya bekas ini sumber bahan2 yang sebutkan tadi tidak masuk angin dan bahan2 ini bertahan berbulan berbanding jenama yg berada di pasaran. ia didatang dengan putih padan dan penutup hitam atau merah. Gambar contohnya selalunya limited release, so peminat warna2 harus beli taw...hihihihi.


 Produk berikutnya ialah Freezermate (FM). Bila sebut freezer mesti dah tahu kegunaan dan fungsi produk untuk penyimpanan dalam bahagian sejukbeku. Tupperware ni memang menjadik ruang sejukbeku jimat dan tersusun. Saya suka produk ini sebab bahan2 spt ikan, daging, sosej dan pelbagai lebih tersusun dalam peti saya. Ia didatang pebagai saiz dr 550ml sehingga sebesar saiz 3.3 liter. Anda patut membeli dan mencuba produk ini

Produk seterusnya adalah One touch Canister / Topper (OT), ia dtg pelbagai bentuk iaitu 1.3 liter, 600ml, 3 liter, 2.1 liter dan pelbagai lagi. Kegunaan bekas ini sangat unik pada tudung sebab apa saya berkata sedemikian kerana dengan satu sentuhan pada bahagian tengah tudung akan membuang segala udara dalam bekas ini dan menjadikan bekas ini kedap udara. Itulah ciri2 unik pada set ini. hanya satu sentuhan.




Contoh-contoh di atas kepelbagai jenis Tupperware jenis One touch. Set ini harus anda beli dan rasai kelainannya berbanding produk lain di pasaran.

PRODUK2 LAIN







Menarik kan produk2 Tupperware ini, dah satu lagi KELEBIHAN UTAMA TUPPERWARE adalah LIFETIME WARRANTY, sampai ke cucu cicit tupperware kita ini bila ada kesan tupperware tu dan harus di tukar pergi je stokis berdekatan untuk Tukar yang baru, ada syarat jugak taw.. kalu kena api atau gigit tikus tak dapat ler.. Jaga molek2 Tupperware, lagi pun ia berkualiti dengan harga setanding dengan produknya.

# TIPS 4

Tupperware juga menawarkan set alat mekap Jenama Nutrimetics taw, ada gincu, pencuci muka, dan pelbagai lagi.



Untuk produk Nutrimetics Pembelian rm300 ke atas ada komisen 5% lagi. Untung kan?? Jadi sape ada rakan2 yang memakai produk nutrimetics harus borong..hehehee

# TIPS 5

Komisen bekas Beras (Rice Dispenser)
Wow anda beruntung taw beli bekas beras ni dapat komisen lagi, ia seperti bayar dulu, kemudian wang dikembalikan. Harga Beras semasa bagi ahli RM222, nnt rm22 (dulu2 RM16) tak pasti rm22 atau rm16 akan dipulangkan kepada anda dalam bentuk cek RHB. Ramai yang tidak tahu ni.

 
Tupperware Brands juga menawarkan set water filter, pencucian rumah dan set kuali.
NEXT ENTRY saya akan terangkan produk2 ini yer.

 NAK SERTAI TEAM POWER HUBUNGILAH SAYA YER. TQ

No comments:

Post a Comment