Tuesday 17 September 2013

TUPPERWARE BRANDS : LELAKI DAN TUPPERWARE

Assalamualaikum WBT dan Salam 1 Tupperware

Dah lama ambe (Loghat ganu - saya) menyepikan diri dalam dunia maya Tupperware, busy dengan pelbagai aktiviti dan program membuatkan ketidakkesempatan dalam menulis blog..
Coretan malam ni berkisar tentang diri ini dalam dunia Bisnes Tupperware.

Ambe mula2 kenali jenama Tupperware mmg sudah lama, dari kecil mmg nampak mak sendiri antaranya small goody box warna coklat dan handy bowl warna kelabu, itu yg ambe ingat sangat. Tetapi dari mulut mak ambe banyak lagi yang dibeli dengan berkongsi dengan kakak angkatnya (Mak cik Mah) <--- promote nampak.. hehehehe...tetapi semua Tupperware itu entah ke mana menghilang.

Mula2 bekerja di Dungun pada Julai 2011, mmg pada masa tu mmg ada nampak katalog Tupperware dr member opis yang menjual tetapi ambe sendiri x tahu siapa yg menjual di opisku.. Mula2 tengok katalog biasalah orang lelaki tengok dengan hati yang KOSONG...tiada nak membeli atau menjualnya kepada orang lain.
Awal tahun 2012, member kolej aku eddyputra (https://www.facebook.com/tupperwareAIDILPUTRA) mengajak aku join berulang kali, dan akhirnya aku terbuka hati utk sertai MLM Tupperware Brands ni pada Mac 2013. Dan barang pertama yang aku beli adalah eco bottle.

Gambar mr.google.
Inilah Set water Day 2012 yang ambe beli, eco bottle 1 liter 2 biji dan berus je yg ambe ambik yg lain semua ambe bagi kat adik2 kat kampong.. Sebab x minat kecik2 ni (mula2 nak menggunakan eco bottle). Memang time tu beli kat stokis mmg blur dan x tahu apa2..hahahahaha.. bila imbas balik mmg kelakorlah time tu, mujurlah stokis Dungun ni dekat je dr opis ambe.

Dari bulan ke bulan semakin ada Tupperware yg dibeli tetapi tidak sehebat penghujung tahun 2012 dan sehingga kini... Dari kegunaan sendiri hingga terjebak ke alam bisnes yang Tupperware yang mencabar dan yang penting menyeronokkan. Dulu ambe tengok Bisnes Tupperware hanya dipelopori oleh kaum Hawa sahaja, kini sudah ramai kaum Adam yang menceburi bidang ini termasuk My ED dalam Team Power abg Syamputra Razali dan My 3 Star Director iaitu Eddy. dan Team organisasi aku juga mempunyai ramai lelaki2 yang hebat dalm bisnes suatu ketika dahulu dipelopori oleh kaum hawa. Go Man..hahahaha







Stokis Tupperware Dungun











 Gambar2 ini adalah sebahagian hadiah, kolesi peribadi dan Tupperware jualan saya. Apabila merenung kembali semacam tak percaya saya yang yang dulu bukanlah yang sekarang...hahahahaha.. ayat lirik lagu.. Inilah hasilnya dari beli untuk guna terus menjadi bisnes, itu saya x cerite tentang cek lagi. ENTRY yg akan datang saya akan citer plak ye. Ingat lagi kata2 Abg Syam jika kita menceburi sesuatu perniagaan KITA PERLU SAYANG DAN CINTA, barulah kita bersemangat untuk berniaga.

Jadi anda di Luar sana, jadikan impian anda menjadi kenyataan, Kita bermula dari bawah dan kita terus bergerak ke hadapan. Jangan berganjak terus pandang hadapan, tetapkan azam dan impian anda pasti berjaya.
Nak Join Tupperware?? Bolehhhhh


 APA TUNGGU LAGI, KEPUTUSAN YANG DILAKUKAN HARI INI AKAN MEMPENGARUHI MASA DEPAN KITA.


No comments:

Post a Comment