Sunday, 7 April 2013

Assalamualaikum WBT dan salam sejahtera...
Nak kongsi tips dari blog my AED abg sham, http://tupperwarebrandsmalaysia.blogspot.com/2013/04/tupperware-malaysia-tips-untuk-director.html

TIPS UNTUK MEREKA YANG NAK JADI DIRECTOR TUPPERWARE YANG TAHAN LAMA
1. BERDIKARI KE STOKIS UNTUK BELI TUPPERWARE SERTA DAN PANDAI ISI FORM RECRUIT
Tangga pertama untuk seseorang yang dikatakan dah melepasi kategori director ialah dia dah sanggup spend time pergi sendiri ke stokes dan beli.. susah payah dia beli itu pasti dia tak akan sia siakan dan terus berusaha.. jangan marah pada yang beli online.. tapi itulah hakikat.. saya dah ramai melahirkan director.. dan director yang bertahan dan mampu buat RM3000 setiap bulan adalah director yang tahu amek dan beli barang sendiri kat stokis Tupperware. Isnyallah.. ini pengalaman saya. Betapa susah payah kita nak berkira kira nak beli barang.. ada yang dah abis stok.. ada yang back order.. nak membuat percaturan tu la.. yang buat kita rasa payah dan kepayahan itu lah ubat kepada kejayaan. Betapa indahnya kejayaan dengan melepasi tahap kesukaran itu
2. RAJIN BUAT AKTIVITI CONTOHNYA BUAT POSTER SENDIRI, BLOG, PROMOSI LELONG DAN PARTY MASAK
Director yang tahan lama ialah sirector Tupperware yang ada platform dia yang tersendiri.. dengan facebook yang khas untuk Tupperware ditambah lagi dengan pembinaan blog yang kerap di update dan kerja promosi ini tak semua orang sanggup.. yang sanggup itulah yang akan mencipta kejayaan.. da nada director saya yang dah pandai clon cara saya buat party dan senantiasa pergi assembly dan yang paling best.. dah pandai pergi redah kampong desa untuk buat party.. hebat luar biasa..

3. PANDAI BUKA BIZNET UNTUK FOLLOW-UP DOWNLINE DAN TENGOK KOMISEN
Perkara paling penting mereka yang dah jadi ahli.. adalah belajar buka biznet dan tengok serta pantau kegiatan dan sales diri sendiri dan downline.. beri recognition pada mereka yang capai target team anda.. dan dalam team power, saya memberi target bulanan yang cukup mudah dan capai.. dan kebanyakkan director saya akan capai bile mana ada aktiviti.. jadi jangan lupa.. ajar downline anda buka biznet dan tengok keadaan komisen supaya bermotivasi sedikit mereka.. jom click sini…. www.twbiznet.com.my

4. START WRAPPING HAMPER UNTUK BERI PADA DOWNLINE YANG CAPAI TARGET
Memang orang kata.. kalau nak RM1000 pendapatan harus berzakat atau sedekah sedikit wang untuk meraikan downline.. dan anda yang sudah bergelar director.. jangan ada perasaan “SAYANG” atau sifat “KEDEKUT” kat barang Tupperware anda.. ambil 1 atau 2 barang dan wrappingkan hadiah tu supaya ia Nampak cantek dan boleh jadi sesuatu yang bernilai buat downline anda.. dalam team power… saya cube bersikap adil kepada semua downline yang Berjaya.. mereka bukan dating dari KL atau dari pelbagai tempat dan mereka boleh Berjaya.. jadi.. mulakan target atau sasaran downline anda mengikut kemampuan mereka.. contoh. Yang baru masuk.. bagi challenge cari 2 recruit dan seterusnya.. insyallah pasti mengembang

5. BERANI KELUAR DUIT BELI KATALOG MINIMA 200 UNIT SETIAP KEMPEN DAN TAHU NAK TARGET BARANG APA DAN TAHU CAPAI LEVEL 1, 2 DAN HOSTESS.
Penting sangat kalau nak kemana mana pasti ada katalog.. kalau jumpa kawan atau prospek.. katalog lah ole ole kita.. pasti dalam 10 orang yang kita bagi.. 8 orang akan berminat.. 6 akan belek belek dan order dan 2 orang pasti nak jadi ahli dan 1 orang akan sign up ahli.. kalau kita jumpa 100 orang.. pasti setiap bulan aka nada 10 orang.. dan dalam team power.. boleh dikatakan setiap hari saya akan menerima sms atau panggil nak daftar ahli.. nak tukar upline dan macam macam lagi.. yang tak tahan.. kebanyakkan mereka nak FREE jadi ahli.. saya tegas katakana.. kalau jadi ahli FREE.. dia akan liat nak bergerak.. semua nak FREE.. lori emas pun abis jugak akhirnya.. kena usaha dan RM70 tak banyak dibandingkan komisen yang kita dapat.. kalau semua nak FREE.. downline pun akan jadi macam anda nanti.. hokum karma… dan paling utama juga.. kena ajar downline capai RM480 untuk dapat level 1.. RM880 untuk level 2 dan RM 680 untuk dapat hostess.